modni trendy

Je možné vysvětlit, co je hnací silou módních trendů? Proč nás tolik zajímá, co nosí celebrity a co je módní? Výběr oblečení u lidí ovlivňuje celá řada faktorů. Spíše než pouhým oblečením se móda stala způsobem, jak vyjádřit sebe sama a svou identitu.

V tomto příspěvku na blogu se budeme zabývat tím, co je to módní trend, a různými oblastmi vlivu, díky nimž vzniká nový módní trend.

Co jsou to módní trendy?

Módním trendem se rozumí určitý styl nebo výraz, který v dané době a na daném místě v populaci převládá. Trend je přechodný styl, který nemusí být nutně určován ročními obdobími, kdy módní značky vydávají kolekce. Módní trendy jsou ovlivňovány několika proměnnými včetně filmů, klimatu, tvůrčích snah, politických, ekonomických, sociálních a technických vlivů.

Móda vždy byla a je odrazem společnosti a aktuálního dění. Módní trendy ovlivňují také známé kulturní osobnosti, jako jsou celebrity, zpěváci a další vysoce postavení lidé.

Pojem trend nebo myšlenka pravidelné změny vzhledu se objevuje již dlouho. Tento pojem se původně objevil ve 14. století, kdy vyšší společenské vrstvy používaly měnící se módní trendy k demonstraci svého bohatství, úspěchu a postavení.

Pokud jste si mohli dovolit kupovat nové oblečení každých několik měsíců nebo dokonce týdnů, měli jste jistě hodně peněz. Nižší vrstvy následovaly tento příklad, aby demonstrovaly, že jsou dostatečně blízko, aby si všimly, co se královně nebo jí rovným líbí nebo nelíbí.

Současné módní trendy se často cyklicky střídají, vypůjčují si inspiraci z předchozích desetiletí a upravují ji podle aktuálních preferencí. Styly oblečení, které byly před deseti lety považovány za nemoderní, nyní zažívají renesanci atraktivity.

MEZI SOUČASNÉ MÓDNÍ TRENDY MŮŽEME SMĚLE ZAŘADIT ZNAČKOVÉ PONOŽKY, PŘIČEMŽ JEDNY Z NEJSTYLOVĚJŠÍCH JSOU MONOSOKE PONOŽKY.

Předpovídání trendů je tak důležité, že se stalo profesí. Vysoce postavení návrháři, novináři a fotografové jsou závislí na těchto tvůrcích vkusu, kteří určují příští módní styl.

Díky technologickému pokroku, jako je umělá inteligence a hluboké učení, může být předpovídání trendů přesnější než kdykoli předtím. Některé agentury se věnují pomoci módním značkám předpovídat nadcházející trendy. Jednou z takových společností je Heuritech, startup, který analyzuje přesné detaily obrázků ze sociálních médií, aby získal komplexní představu o produktech, zákaznících a trhu.

Čím začínají módní trendy?

Móda je v podstatě nejběžnějším vyjadřovacím prostředkem: označuje neustále se měnící oblečení, které nosí lidé kulturního zařazení. Když ostatní napodobují nebo kopírují určitý styl oblečení, stává se z něj módní trend.

V současné době většinu módních trendů zahajují návrháři, kteří vytvářejí jarní a podzimní kolekce na základě signálů a inspirací získaných během sezóny. Tyto signály mohou pocházet od předpovědí trendů, populární kultury, celebrit, hudby, politiky, přírody nebo něčeho jiného. Módní návrháři předvádějí své výtvory fotografům, novinářům, nákupčím a hvězdám během jarních a podzimních přehlídek.

Obrázky a články o módě, které vytvářejí novináři a fotografové, a nákupní rozhodnutí nákupčích a módních celebrit ovlivňují to, jak široká veřejnost vnímá práci návrháře.

Módní značky se nechávají ovlivnit těmito módními návrháři a vytvářejí návrhy, které jsou přístupné široké veřejnosti. Módní trend se pak šíří do okolních nákupních center, nákupních komplexů a obchodů. Některé trendy začínají v jednom státě a šíří se do dalších, zatímco jiné zůstávají výhradně v jedné oblasti.

Přestože návrhářské domy nadále ovlivňují módní trendy, nejsou již jediným faktorem, který ovlivňuje současné módní trendy. Módní trendy nyní začínají a vyvíjejí se následujícími způsoby: Na ulici, mezi celebritami, na sociálních sítích a ve světových hlavních městech módy.

POKUD PATŘÍTE K LIDEM, KTEŘÍ SLEDUJÍ MÓDNÍ TRENDY, MONOSOKE PONOŽKY BUDOU NA VAŠICH NOHOU PRO INDIVIDUÁLNÍ A NEZÁVISLÉ OSOBNOSTI.

Módní trendy na přehlídkových molech a týdnech módy

Mnoho současných trendů je nepochybně ovlivněno soupravami, které návrháři každou sezónu posílají na přehlídková mola během akcí Fashion Week v New Yorku, Miláně a Paříži. Fanoušci módy každou sezónu se zatajeným dechem čekají, co se v předchozích měsících honilo hlavou jejich oblíbeným návrhářům.

Móda a trendy se mění po celém světě, a tak se jednotlivci často snaží sledovat dění ve světových hlavních městech módy, aby viděli, co nosí ostatní, a přizpůsobili si tyto modely svému životu.

Trendy začínají na přehlídkovém molu, protože vzhled na přehlídkovém molu jsou fantaskní momenty vytvořené módními návrháři. Přestože mnoho kompletů na přehlídkovém molu je vyráběno sériově, na akcích Fashion Weeku se objevuje i mnoho kousků považovaných za couture. Lidé se na tyto kousky těší, protože jsou obvykle extravagantní. Právě tyto věci si diváci zapamatují a začnou podle nich stylizovat své oblečení.

Když jednotlivci, včetně návrhářů, módních fanoušků, bloggerů a redaktorů časopisů, hledají trendy mimo svůj geografický region, často se při hledání jedinečných novinek zaměřují na tato města módy. Trendy z celého světa poskytují jedinečný pohled na módu a umožňují módním nadšencům zařadit do svého života něco nového.

Módní trendy – pouliční styl

Termín “street style” označuje každodenní styly, které lze vidět na ulicích. Jsou to projevy nošené jednotlivci, které ovlivňují ostatní, kteří je vidí a inspirují se jimi. Celkově je pouliční styl v módě novějším pojmem, ale ukazuje, jak velký vliv může mít kdokoli na to, jak je móda vnímána a jak jsou určovány trendy!

Módní trendy určují celebrity

Není pochyb o tom, že celebrity jsou jedním z nejsilnějších vlivů na trendy. Veřejnost celebrity zbožňuje, sleduje každý jejich krok a visí na každém jejich slově. Celebrity jsou přesvědčivými módními ikonami, a proto si je velké společnosti najímají jako mluvčí svých firem a zboží.

Díky své masivní fanouškovské základně mohou mít celebrity širší dosah než dnešní módní časopisy. Jejich obdivovatelé často napodobují to, co dělají. Jsou zdrojem informací o trendech, ke kterému si lidé chodí pro inspiraci a návod.

Sociální média a influenceři prezentují módní trendy

Milan, Italy – February 24, 2018: Fashionable models, bloggers and influencers posing and walking on the street after Ermanno Scervino show during Milan Fashion Show.

V posledních několika letech předstihli influenceři a hvězdy sociálních médií v žebříčku popularity módního průmyslu redaktory časopisů. Tito influenceři se stali tvůrci trendů tím, že poskytují obsah, který jejich následovníky podněcuje k nákupu věcí, které propagují.

V minulosti byly módní trendy často pouze iniciovány a rozvíjeny prostřednictvím procesu od módních značek přes časopisy až k zákazníkům – a tak tomu zůstalo po velmi dlouhou dobu. V naší současné společnosti zaměřené na internet se situace změnila.

Dříve byli strážci módního průmyslu redaktoři, zkušení návrháři a silní marketéři. Ještě před několika lety byly časopisy považovány za bibli módní inspirace a nových sezónních must-have. Od vzniku Instagramu v roce 2010 se toho tolik změnilo.

Instagram má nyní přibližně 1 miliardu uživatelů měsíčně a každý den zveřejňuje více než 100 milionů fotografií. Dokážete si představit, jakou sílu mají tyto vizuály? Podle společnosti Heuritech skutečně ovlivňují tři čtvrtiny transakcí. A protože výrobci označují své e-shopy přímo na fotografiích na Instagramu, nákup je vzdálen pouhé kliknutí.

Instagram není jedinou sociální sítí, která ovlivňuje změny ve známém módním byznysu; Weibo, Pinterest, TikTok a YouTube hrají zásadní roli, protože mileniálové a příslušníci generace Z se stávají influencery a ovlivňovateli. Módní průmysl jako celek se posunul od exkluzivity k inkluzivitě: zákazníci nyní sdílejí své nápady na sociálních sítích.

Co však motivuje módní influencery k tomu, aby začali nosit obzvláště žádaný kousek nebo vzhled? Jak již bylo zmíněno, móda odráží dění ve světě kolem nás – politiku, ekonomiku a kulturu. Trendy jsou o zachycení ducha doby; definují ducha nebo postoj. Módní influenceři lidem ukázali, že toto umění ovládají. Mají výjimečný vkus a trendy v módním průmyslu spíše vytvářejí, než aby je následovali! Návrháři se často uchylují k módním blogerům a celebritám, aby nosili a propagovali jejich zboží, protože si plně uvědomují jejich účinek.

Když se módním blogerům dostane do rukou luxusní oblečení, vytvářejí trendy tím, že je různě stylizují, fotí a fotografie sdílejí se svým širokým publikem.

Módní blogeři mají ve svých oborech obrovskou moc. Lidé sledují módní blogery, protože chtějí vědět, jak se daný trend vytváří. Módní blogeři poskytují jedinečný pohled na svět módy, který jejich publikum baví a oceňuje.

Nano influenceři mají méně než 10 tisíc sledujících a mají nejvyšší míru zapojení se 4 %. Spotřebitelé častěji naslouchají osobám ze svého nejbližšího okolí než známým influencerům, protože toto spojení podporuje větší důvěru a intimitu.

To ukazuje, že vysoké procento uživatelů důvěřuje jiným uživatelům a jejich názorům a někteří z nich se před nákupem radí alespoň s jednou sociální sítí. Menší influenceři a ústní sdělení mohou vést k většímu množství reklamy než jiné metody.

Závěrečné myšlenky

Módní trendy se neustále vyvíjejí pod vlivem mnoha prvků, včetně sociálních médií a technologií. Při předpovídání příštího velkého trendu se nyní můžeme spolehnout na umělou inteligenci. Jaký je váš názor na to, jak technologie ovlivnily náš život? Rád si poslechnu vaše názory!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

Žádné produkty v košíku. Žádné produkty v košíku.


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/b/0/b0585a9d-9804-4315-97f8-ab059e447101/monosoke.cz/web/wp-content/plugins/fapi-affilbox-wordpress-plugin-master/affilbox.php on line 208