vonavka

Voňavka: Objevte trend vůní, které přinese rok 2024

Voňavka rozehraje smysly a přinese emoce, které nás uklidňují či povzbudí. Pokud jde o trendy vůní, které si pro nás rok 2024 připravil, uvidíme zejména návrat gurmánských vůní. Vyhledávané budou vůně, které rezonují na osobní, individuální úrovni. Podívejme se nyní na trendy voňavek, které budou v průběhu příštího roku podle odborníků dominovat.

Voňavka moderní gurmán

Gurmánská voňavka je zpátky! Poté, co v posledních letech lidé vyhledávali spíše citrusy a květiny, nyní chtějí uklidňující, jedlé vůně, které nabízejí nostalgii, po které tak hluboce toužíme. „Gurmánské vůně, inspirované sladkými pochoutkami a využívající tónů jako vanilka, karamel a šťavnaté ovoce, jsou nadále neuvěřitelně oblíbené, přičemž se očekává, že celosvětový prodej o 3,8 % od roku 2023 do roku 2033,“ prozrazuje Lisa Payne, šé Stylus.

„Myslím si, že uvidíme mnohem více jedlých vůní zaměřených na tóny jako vanilka a třešeň,“ souhlasí Francesca Whitehead, hlavní nákupčí společnosti Look Fantastic. „V roce 2023 jsme viděli stále více zákazníků, kteří vyhledávali vůně založené na gurmánských tónech a předpovídáme, že to bude pokračovat iv roce 2024,“ dodává. Ale aby byly tyto vůně opravdu in pro moderního člověka dostávají moderní přeměnu. „V roce 2024 se tato kategorie bude vyvíjet a bude stále sofistikovanější se zvyšujícím se počtem pikantních gurmánských ingrediencí, jako je rýže, mléko a kyselé tóny, aby oslovila mlsouny a starší spotřebitele, kteří vyrůstali s gurmánskými vůněmi v 80. letech. řekla. Skvělým příkladem toho je Commodity’s Milk, které remixuje gurmánské vůně se směsí chladivého, krémového, uklidňujícího mléka nalitého přes teplý marshmallow a fazole tonka.

Voňavka: Unisex rodově neutrální trend

Předpokládá se, že rok 2024 bude jedním z nejvýznamnějších, co se týče prodeje ‘rodově neutrálních’ vůní. Unisexové vůně dokonale odpovídají trendu, neboť nabízejí vůně, které nejsou omezeny stereotypními rodovými asociacemi. Oslovují jednotlivce, kteří hledají vůně, která je v souladu s jejich osobním vkusem a preferencemi a není v souladu se společenskými očekáváními založenými na pohlaví. Značky vůní si to uvědomují zvýšením počtu vůní, které uvádějí na trh a které nespecifikují pohlaví.

 Mnohé z bestsellerů mají osobitou unisex kvalitu, ve které se mísí tradiční ženské tóny květin a ovocných akordů, s mužskými tóny, jako je vetiver a pižmo (také pačuli – i když je spíše unisex. Tento ženský/mužský mix dodává vůním smyslnost, díky čemuž jsou přitažlivé pro takové široké publikum.Santal 33 od Le Labo je stálým bestsellerem spolu s portfoliem Maison Margiela.Viděli jsme, že nové nabídky, jako je On A Date od Maison Margiela, jdou obzvláště dobře, protože nabízejí nový pohled na klasiku (unisex ovocná květinová vůně).

„Ta“ voňavka

Nový trend přináší voňavka, která vystihne naši jedinečnost a specifický styl či náladu. Milujeme charakteristické vůně stejně jako jiní lidé, ale také se nechceme omezovat na jednu vůni, která nás zahalí při každé náladě a příležitosti. Chceme několik vůní (a některé dokonce nošené současně), abychom vytvořili vlastní vůni, která nás odráží.

„Vůněvka se bude stále více soustřeďovat kolem identity a stane se čichovým vypravěčským nástrojem pro vyjádření individuálních emocí, stylu, hodnot a kultury,“ uvádí se ve zprávě WGSN Beauty Trends for 2024 & Beyond. „Během pandemie lidé při „vonění pro sebe“ začali nosit parfémy pro své vlastní potěšení a ne pro jiné. Tento přístup se nadále vyvíjel, přičemž zejména generace Z experimentovala s vrstvením vůní, aby vyjádřila, kdo jsou, jak se cítí a odkud jsou. S více než 11 miliardami zhlédnutí se #parfumetok stal místem objevování vůní, které představují současné značky vůní a složky založené na kultuře,“ uvádějí.

„Generace Z se vzdaluje od tradičnějších charakteristických vůní a místo toho experimentuje se značkami specializovaných vůní, přičemž vytváří skutečně vlastní zážitek vrstvením různých kombinací,“ shodují se odborníci za zprávou The PR Studio 24 Trends. Na TikTok má #perfumelayering v aplikaci více než 80 milionů zobrazení – uživatelé sdílejí své oblíbené směsi. Takže namísto The One hledáme The One(s) a upravený, ale o něco rozšířenější a objevnější šatník vůní. Jednou z nejpopulárnějších dvojic TikTok jsou Kayali Eden Juicy Apple s Pradou Paradoxe.

Voňavka: Tichý luxus

Estetika „tichého luxusu“ se na TikTok stala stratosférou s více než 430 miliony zobrazení. Vidí pocit sebejisté kvality a položek, které se zdají drahé, aniž by byly okázalé. Pro rok 2024 se to promítne i do voňavek, s vůněmi, které nemusí být křičící, aby učinily luxusní prohlášení. Trend, jako je tichý luxus, významně ovlivní v roce 2024 výběr vůní ve všech generacích. Chcete-li zachytit tichý luxus, hledejte vůně, které odrážejí jednoduchost a autentičnost. Jemné, decentní vůně jako lehké květinové a nenáročné bylinky jsou tou správnou cestou.

Jednoduchá voňavka, která je svěží a šik. Například dokonale nenápadná, která nabízí hladkou kašmírovou směs frézie, hlohu, frangipani a medu. Nebo, pokud toužíte po staré atmosféře dědičky peněz, Kilian’s Angel Share je o něco méně tichá, ale slouží staré škole. Glamour pro moderní způsob s vůní koňakové vanilky.

Voňavka, ale také rozpočet

Krize životních nákladů nás přiměla vážněji a strategicky přemýšlet o tom, kde utrácíme peníze, takže zákazníci nakupují rozumněji. Jelikož si spotřebitelé v náročných časech více uvědomují své výdaje, rozhodují se často pro cenově dostupnější vůně – a hledají ty, které vyrobili ti samí parfumeré jako luxusní značky, avšak jsou cenově výhodnější. V roce 2024 se proto trendem stanou parfémované vody nebo toaletní vody – lehčí a dostupnější vůně. Touha po voňavých hydratačních přípravcích a sprejích na vlasy a tělo bude růst. Tyto voňavé vody a vlasové i tělové mlhy budou proto v roce 2024 velkým trendem, jak se předpokládá.

Voňavka: Péče o sebe (a uvědomění si sebe)

Po několika drsných letech chceme od našich kosmetických postupů víc. U produktů, po kterých saháme, hraje hlavní faktor nejen to, jak vypadají (nebo v tomto případě voní), ale to, jak se díky nim cítíme. Voňavka bude stále více obsahovat stopy, které budou působit podobně jako aromaterapie ke zlepšení nálady nebo pozvednutí nálady, jak říkají odborníci. Koncept vůně nabude nového významu, když se výběr vůní bude více personalizovat, přičemž se při výběru na základě individuální nálady a emocionálních reakcí použije neurověda.

V ideálním případě chceme, aby voňavka znovu vznítila nostalgii, aby nás uklidnili nebo aby nás přenesla úplně do jiné sféry. „Stále častěji vidíme přiklonění se k duchovnu, které bude pokračovat iv roce 2024,“ prozrazuje Verity Douglas, redaktorka obsahu v Cult Beauty. „Značky jako The Nue Co. a Vyrao využili silných vlastností vůně, které mění náladu, aby nám pomohly cítit se více soustředění, energičtější s flakony vůně Vyrao zdobenými krystaly, které ovlivňují naši energii,“ pokračuje.

Zajímáš se o módu, trendy a styl? Objev naše designové ponožky Monosoke, které nabízíme v našem e-shopu. Doplň jimi svůj jedinečný outfit, který završíš i jedinečnou voňavkou. Udělej si radost!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Close
Close
Sign in
Close
Cart (0)

Žádné produkty v košíku. Žádné produkty v košíku.